YouTube SEO

Hoe werkt YouTube SEO?

Het verliezen van potentiele kijkers vanwege een lage ranking op YouTube-video’s is een van de ergste dingen die je YouTube videos kunnen overkomen. Om een kanaal op te bouwen en meer relevant verkeer naar je video’s te leiden, heb je een YouTube SEO-strategie nodig.

Hulp nodig om uw YouTube SEO te optimaliseren voor meer abonnees en kijkers? Dat kan!

Krijg je genoeg kijkers van je YouTube-kanaal? Meestal moeten mensen naar een video op YouTube zoeken voordat ze deze kunnen vinden. Als niemand je kanaal kent, kunnen ze je op geen enkele manier vinden. Daarom is het zo belangrijk om uw inhoud op YouTube zoveel mogelijk te promoten, zodat mensen deze kunnen vinden wanneer ze zoeken naar iets dat te maken heeft met wat u upload op YouTube.

YouTube-video-SEO is essentieel voor uw ranking en vindbaarheid. YouTube heeft veel rankingfactoren die bepalen hoe vaak je video’s in de zoekresultaten verschijnen. Door meer weergaven, abonnees en betrokkenheid voor uw video’s te krijgen, kunt u uw positie op YouTube verhogen.

Als je een website hebt, is een van de belangrijkste dingen om te doen het optimaliseren voor zoekmachines. Als u dat niet doet, wordt uw site niet gevonden op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s) en weet niemand dat deze bestaat.

Hoe werkt het YouTube algoritme?

Net zoals hoe Bing SEO werkt is ook het YouTube-algoritme een complex computersysteem dat duizenden verschillende factoren gebruikt om te bepalen welke video bovenaan de zoekopdracht komt, of welke video je de volgende keer moet aanbevelen. Hoewel je het algoritme niet volledig kunt veranderen, zijn er specifieke dingen die je kunt doen om je rang te verhogen.

Het algoritme werkt door het bepalen van de kijktijd, weergavesnelheid en afspeelsnelheid van video’s. De eerste twee zijn duidelijk wanneer je je video uploadt en publiceert, maar de laatste is wat moeilijker te bepalen. Als je weergavepercentage laag is, spreekt de inhoud van je video mogelijk niet aan bij kijkers, of is je publiek misschien te nichegevoelig voor anderen om ze in hun aanbevolen video’s te zien.

Wat is het YouTube-algoritme?

Het YouTube-algoritme is een systeem dat helpt bepalen welke video’s in je feed worden weergegeven. Het werd gelanceerd in 2011 en in eerste instantie was het ontworpen om mensen video’s te laten zien die ze waarschijnlijk leuk zouden vinden. Het gebruikt een complexe reeks statistieken om de beste video voor u te bepalen op basis van uw kijkgewoonten, locatie en activiteit.

Het algoritme is sinds het begin verschillende keren bijgewerkt om de gebruikerservaring te verbeteren en de betrokkenheid te vergroten. Hoe werkt het YouTube-algoritme? Het YouTube-algoritme gebruikt verschillende factoren, waaronder:

Betrokkenheid van kijkers

YouTube-betrokkenheid is een maatstaf voor hoeveel een video is bekeken. Het staat ook bekend als “weergavetelling” en kan worden gevolgd door het aantal weergaven dat een video heeft ontvangen. YouTube-kijkersbetrokkenheid is een belangrijke statistiek voor adverteerders op YouTube, omdat het hen laat zien hoeveel mensen hun advertentie hebben gezien. Het is ook belangrijk voor makers van inhoud omdat ze willen weten hoeveel mensen hun video’s bekijken voordat ze tijd investeren in het maken van meer inhoud.

De betrokkenheid van YouTube-kijkers wordt gemeten aan de hand van de gemiddelde weergaveduur en de totale weergavetijd van video’s. Hoe langer mensen naar een video kijken, hoe hoger de betrokkenheid. Veel mensen vragen me hoe je meer views op YouTube kunt krijgen. Het antwoord op die vraag is niet zo eenvoudig als je zou denken.

YouTube is een heel ander platform dan Facebook of Instagram. Op YouTube gaat het niet alleen om het aantal views dat je hebt, maar ook om de betrokkenheid van je kijkers. Hoe meer betrokken kijkers je hebt, hoe groter de kans dat ze je video’s bekijken en zich op je kanaal abonneren. En daar begint het interessant te worden!

YouTube is de op één na grootste zoekmachine ter wereld en heeft maandelijks meer dan 1 miljard unieke bezoekers. Deze immense populariteit is te danken aan het vermogen van YouTube om kijkers te betrekken. Het platform heeft een breed scala aan inhoud die kijkers uit alle lagen van de bevolking aantrekt, maar het is ook de beste plek om je eigen video’s te hosten.

YouTube is een krachtig hulpmiddel om een ​​online merk op te bouwen en je boodschap over te brengen aan een groot publiek. Hoe meer je weet over hoe mensen YouTube gebruiken, hoe beter je je video’s effectief kunt maken.

Hier volgen enkele belangrijke statistieken over YouTube-kijkers:

-1 miljard unieke gebruikers per maand

-70% van de mensen kijkt naar YouTube voor entertainment

-85% van de gebruikers brengt elke dag meer dan 20 minuten op de site door

Video is een belangrijk onderdeel van de online marketingmix. Volgens eMarketer heeft video zelfs tekst en afbeeldingen overtroffen als de voorkeursmethode voor het delen van informatie. Maar hoe zorg je ervoor dat je video’s boeiend genoeg zijn om ervoor te zorgen dat je doelgroep ze tot het einde bekijkt?

Eén manier is door te begrijpen wat ervoor zorgt dat kijkers niet afhaken tijdens een video en hoe ze ervoor kunnen zorgen dat ze blijven kijken. Hier zijn enkele tips om ervoor te zorgen dat je video’s de aandacht krijgen die ze verdienen:

  1. Houd het kort en krachtig

De gemiddelde aandachtsspanne van mensen is slechts vijf seconden, dus als je het kort en krachtig houdt, kun je kijkers geboeid houden. Als je het niet in minder dan vijf seconden kunt zeggen, deel het dan op in kleinere delen of overweeg het gebruik van beelden in plaats van woorden. Gebruik ook geen ingewikkelde taal; gebruik in plaats daarvan eenvoudige taal die gemakkelijk te begrijpen en te onthouden is.

  1. Zorg ervoor dat de inhoud relevant is

Als je video niet relevant is voor het beoogde publiek, zullen ze deze waarschijnlijk niet helemaal bekijken. Je moet er ook voor zorgen dat je waar mogelijk ondertitels in je video’s opneemt, zodat mensen die geen Engels spreken toch kunnen begrijpen wat er in de video gebeurt

Videoweergaven (hoe vaak een video is bekeken)

YouTube-weergaven zijn een geweldige manier om je bedrijf te laten groeien, of het nu een klein of een groot bedrijf is. Hoe meer views je hebt op je video, hoe meer mensen hem zullen zien en hoe groter de kans dat je meer klikken en nieuwe klanten krijgt.

YouTube-weergaven zijn ook een gemakkelijke manier om meer verkeer naar uw website te krijgen en u te helpen hoger te scoren op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERPS). Als het gaat om het kopen van views voor je YouTube-video’s, zijn er veel verschillende bedrijven die deze service aanbieden, maar niet allemaal hebben ze een goede reputatie of geven ze je wat je zoekt.

De weergaven van een video zijn een belangrijke statistiek voor de meeste videomakers, maar ze zijn niet de enige.

Een weergave is een video die ten minste 30 seconden is bekeken. Dit betekent dat als iemand op je video klikt, deze 2 seconden bekijkt en vervolgens wegklikt, dat als één weergave telt. Het betekent ook dat als iemand je hele video bekijkt, maar hun scherm bevriest of crasht in het midden, dat als één weergave telt. Een weergave is niet noodzakelijk een indicatie van hoeveel mensen je video leuk of niet leuk vonden, maar hoeveel mensen bereid waren om de video minstens de helft van de lengte te bekijken.

YouTube-video’s met veel weergaven krijgen een hogere positie in de zoekresultaten en worden eerder aanbevolen door het algoritme van de site. Hoewel niet alle weergaven gelijk zijn, kunnen ze je toch helpen nieuwe doelgroepen te bereiken en je kanaal te laten groeien.

Er zijn meerdere manieren om het aantal weergaven op YouTube te verhogen. Je kunt weergaven kopen of een platform zoals VidRankX gebruiken dat gratis YouTube-weergaven biedt. Hier zijn enkele tips om zelf meer weergaven te krijgen:

  1. Zorg ervoor dat uw titel en beschrijving zowel aantrekkelijk als relevant zijn, zodat mensen erop zullen klikken!
  2. Gebruik tags en trefwoorden die direct betrekking hebben op waar je het over hebt, zodat mensen die naar die termen zoeken, je video als eerste vinden!
  3. Upload vaak! Hoe meer video’s je op je kanaal hebt, hoe groter de kans dat iemand er een ziet!

Betrokkenheidspercentage (hoe lang gebruikers naar een video kijken)

Het YouTube-betrokkenheidspercentage is het percentage video’s dat minstens 30 seconden is bekeken. Deze statistiek geeft een goede indicatie van hoe boeiend je publiek je inhoud vindt, en het is een belangrijke factor om te bepalen welke video’s worden gepromoot in zoekresultaten en op de startpagina.

De engagement rate wordt berekend door het aantal bekeken minuten te delen door het totaal aantal views:

engagementRate = (bekeken minuten / totaal aantal views) * 100

Als een video bijvoorbeeld 2 miljoen views en 500.000 minuten heeft bekeken, zou de betrokkenheidsratio 50% zijn.

Abonneegroeipercentage (het aantal nieuwe abonnees)

Groeipercentage YouTube-abonnees uitgelegd

Wat is het groeipercentage van YouTube-abonnees?

Het groeipercentage van het aantal abonnees is een statistiek die u kunt gebruiken om te meten hoeveel nieuwe abonnees u in een bepaalde periode hebt gekregen. Het wordt ook wel het groeipercentage van uw abonnees genoemd.

Dit aantal wordt dagelijks bijgewerkt door YouTube, dus het is een gemakkelijke manier om te zien hoe goed je kanaal het doet. Het is belangrijk om dit nummer bij te houden, omdat het je vertelt hoeveel mensen je video’s bekijken en updates van je willen ontvangen. Als het laag is, betekent dit dat mensen mogelijk niet geïnteresseerd zijn in uw inhoud, en als het hoog is, betekent dit dat mensen geïnteresseerd zijn in wat u te zeggen heeft!

YouTube-abonnees zijn een essentieel onderdeel van het YouTube-ecosysteem, en hoe meer abonnees je hebt, hoe beter. Maar hoe krijg je meer? En hoe ziet “meer” eruit? Het blijkt dat er niet één antwoord is dat voor iedereen werkt.

Groeipercentage abonnees uitgelegd

Als we het hebben over abonneegroeipercentage (SGR), bedoelen we hoe snel je kanaal groeit in termen van abonnees. Als je SGR 1 procent per dag is en je hebt 100 abonnees op 1 januari, dan heb je op 1 februari 101 abonnees. Het aantal zal in dit tempo blijven groeien totdat u een soort maximale limiet bereikt.

Dus wat is het juiste nummer? Welnu, er is niet voor iedereen een eenduidig ​​antwoord — het hangt af van wat voor soort inhoud je op de markt brengt en hoeveel tijd je wilt besteden aan de marketing van je kanaal.

Het groeipercentage van YouTube-abonnees is het aantal nieuwe abonnees dat in een bepaalde periode aan een kanaal is toegevoegd.

De gemiddelde groei van het aantal abonnees op YouTube 1000 abonnees per 22 maanden. De gemiddelde maandelijkse groei van het aantal abonnees voor alle kanalen op YouTube wordt geschat op 0,8%. Waarom zijn de groeipercentages van abonnees belangrijk? De groeipercentages van abonnees zijn belangrijk omdat ze je kunnen vertellen hoe goed je kanaal het doet en of je al dan niet in een acceptabel tempo groeit.

Als je kanaal al vele jaren bestaat en slechts een paar abonnees per maand heeft, heb je waarschijnlijk moeite om nieuwe kijkers aan te trekken en je publiek te vergroten. Als dit klinkt als jouw kanaal, is het misschien tijd om na te denken over welke stappen je kunt nemen om het aantal abonnees in de loop van de tijd te vergroten.

Videopopulariteit (het aantal views)

Het concept van YouTube-videopopulariteit is de laatste jaren een hot topic geworden. Mensen worden zich steeds meer bewust van hoe hun video’s kunnen worden gebruikt om merken op te bouwen, leads te genereren en producten te verkopen.

Het kan echter moeilijk zijn om te weten hoe u aan de slag kunt gaan met het opbouwen van een publiek op YouTube.

In dit artikel ga ik uitleggen wat je moet doen om je YouTube-videoweergaven (en uiteindelijk je kanaalabonnees) te vergroten.

Hier zijn mijn beste tips voor het vergroten van je YouTube-videoweergaven:

1. Maak boeiende inhoud

2. Gebruik klikbare miniaturen en titels

3. Maak afspeellijsten met vergelijkbare inhoud

4. Optimaliseer uw video’s voor zoekmachines

Wat is de beste manier om meer views op YouTube te krijgen?

Nou, het is niet zo eenvoudig als ze kopen, maar er zijn een paar eenvoudige dingen die je kunt doen om je kansen te vergroten om opgemerkt te worden door het YouTube-algoritme en je video’s aan meer mensen te laten zien.

Hier zijn vijf manieren om je video’s populairder te maken op YouTube:

  1. Gebruik relevante tags. Tag je video met tags die beschrijven waar het over gaat. Gebruik niet alleen tags die algemeen of vaag zijn; specifiek en nauwkeurig zijn. Probeer bijvoorbeeld in plaats van ‘grappig’ of ‘komedie’ iets als ‘kat faalt’ of ‘dansende kinderen’.
  2. Zorg ervoor dat je titel interessant en relevant is. Denk er even over na voordat je de video publiceert, zodat je een titel kunt maken die meteen de aandacht van mensen trekt en ervoor zorgt dat ze meer willen zien. Je kanaalnaam is ook belangrijk — zorg ervoor dat deze pakkend en gemakkelijk te onthouden is!
  3. Gebruik trefwoorden in uw beschrijving (maar spam niet). Voeg een beschrijving toe voor elke video die relevante trefwoorden bevat, zodat mensen die naar die termen zoeken, je video’s zullen vinden wanneer ze zoeken op Google- of YouTube-zoekmachines (zorg er wel voor dat je niet overdrijft). Voeg ook links terug